Sinu Looduskosmeetika asutaja Ege Tarenõmm: loodusliku kosmeetika valmistamisel järeleandmisi ei tehta

Fotod:Balti Jaama Turg.

Sinu Looduskosmeetika ajalugu ulatub nelja aasta tagusesse aega, kui kaks lapsepõlvesõbrannat Ege Tarenõmm ja Mari-Liis Saretok otsustasid koos luua vaid puhta koostisega ning eetiliselt valmistatud kosmeetikat ja kodupuhastusvahendeid pakkuva platvormi.

“Meie jaoks oli väga oluline, et kõik tooted, mida meie sortimendist leiab, oleksid tervislikud, julmusevabad ning keskkonnasõbralikud. Looduskosmeetika eelistamine hoiab nii tervist kui ka keskkonda,” tutvustab Tarenõmm põhimõtteid.

Sõbrannadel oli ka siiras soov aidata võimalikult suurel hulgal inimestel leida oma tee looduskosmeetikani ning selle kasulikkuse osas teadlikkust suurendada. Kõik see viiski kaks aastat tagasi pisikese ent armsa kaupluse avamiseni Balti Jaama Turul

Miks tasub looduskosmeetikat eelistada?

Looduskosmeetika kõige olulisemaks eeliseks on tõhusam toime. Naturaalsetes ilutoodetes on kasutatud vaid parimaid ning kõige kõrgema kvaliteediga looduslikke tooraineid, mis muudavad tooted sarnaseks inimnaha struktuurile. Tänu sellele suudavad need ka paremini toetada nahale loomulikke rakkude uuenemis-, niisutamis- ning kaitsmisprotsesse.

Tervislikkus on samuti väga prominentne ning tähtis osa looduslikest kosmeetikatoodetest. Kõik mida me oma nahale määrime, imendub ju lõpuks meie organismi. “Keskmine naine kasutab umbes 12 erinevat ilutoodet päevas, mõnikord üht toodet isegi kaks korda päevas. Kui need tooted sisaldavad keemiliselt ja sünteetiliselt töödeldud aineid, siis imenduvad nad läbi naha ning hakkavad mõjutama kogu organismi tasakaalu,” seletab Tarenõmm täpsemalt.

Mitteorgaanilised tooted muudavad paraku naha tundlikumaks, halvimal juhul võivad selle kaudu tekkida ka haigused.

Tänapäeval on keskkonnasõbralikkus tähtsam kui kunagi varem. Seepärast tasub ka teada, et looduslikud koostisained kosmeetikas on biolagunevad ning ei reosta keskkonda. Ühtlasi on looduskosmeetika tootmine puhtam kui “traditsioonilise” kosmeetika oma, sest enamik toorainet pärineb mahepõllundusest, kus ei kasutata pestitsiide ning toorainet ei töödelda keemiliselt. Ka pakendamisel on aluseks võetud loodusest hoolimine.

“Näiteks võib Sinu Looduskosmeetika poodi tuua tühjad Bonobo, Berrichi ja Tilk kreemipurgid, sest need saadame tagasi tootjatele, kes saavad neid taaskord kasutada. Berrichi purke taaskasutatakse aga terrassilaudade valmistamiseks,” räägib Tarenõmm.

Kuidas ära tunda looduslike ilutooteid?

Kaupluse juhataja tõdeb, et paraku lehvitatakse roheliste ning looduslike toodete lippu sageli vaid turunduslikel eesmärkidel. Sisu ning nimi ühte sammu väga ei kõnni. Sellist olukorda nimetatakse rohepesuks ehk tarbija teadlikuks eksitamiseks, kus tuuakse võib-olla esile vaid toote mõni keskkonnasõbralik aspekt, ent varjatakse muid ning mitte nii rohelisi omadusi.

Kvaliteetset looduskosmeetikat tunneb ära neile omistatud sertifikaatide järgi, neist tuntuimateks on NaTrue, ECOCERT, Cosmos Natural, BDIH ning Soil Associatin. Sertifikaadi olemasolu kinnitab toote puhtust ning tooraine päritolu, ühtlasi näitab see, et tootes pole kahjulikke sünteetilisi koostisosi ning seda ei testita loomadel. Ka tootmisprotsess ning pakend on keskkonnasõbralikud.

Tarenõmm lisab veel, et Eestis toodetakse maailmatasemel looduskosmeetikat.

“Kuna rahvusvaheliste sertifikaatide taotlemine on kulukas protsess, siis täna on veel üksikutel kodumaistel brändidel ökosertifikaadi märgised. Konkurents on siinsete looduskosmeetika tootjate hulgas aga väga tihe ja tarbijanõudlik-teadlik. Kvaliteedis tehakse siin harva järeleandmisi,” lisab ta.

Maailma looduskosmeetika absoluutsesse tippu kuuluvad sellised brändid nagu Weledat ja Dr. Hauschkat. Tarenõmme sõnul meeldivad nende tooted väga ka Sinu Looduskosmeetika klientidele, ent meeldivalt suur huvi on tekkinud ka kohalike tootjate vastu. Eestimaalt võime kohata näiteks Magrada, Tilk, Berrichi ning Signe Seebid brände.

Eesmärk on pakkuda enamat kui tavaline klienditeenindus

Poe asutajad meenutavad, et Balti Jaama Turule sattumisel valis turg hoopistükis neid, mitte vastupidi. Poe avamise mõtted olid neiudel juba pikalt peas mõlkunud, ent ühegi keskusega ei tekkinud õiget tunnet. “Kui ühel õhtupoolikul sattusin juhuslikult Balti Jaama Turule jalutama ja nägin seal tühja poe pinda, siis oli momentaalne äratundmine. Siia me peame tulema!,” meenutab Tarenõmm rõõmsalt.

Kaks nädalat hiljem avaski pood oma uksed. Asutajad on ka ääretult tänulikud ja rõõmsad, et nad on silma jäänud nii Kalamaja kui ka kaugemate piirkondade inimestele. Püsiklientuur on samuti aastatega märkimisväärselt kasvanud.

Sinu Looduskosmeetika proovib alati ise ära ka kõik uued tooted, mis nende valikusse lisanduvad. Nii on võimalik omavahel jagada toodetega seonduvaid kogemusi ning klientidele paremini kasutajakogemust edasi anda.”Meie soov on mitte pakkuda oma poes tavapärast klienditeenindust, vaid aidata ja nõustada igat klienti, kes meid külastab,” ütleb Tarenõmm lõpetuseks.

Sinu Looduskosmeetika valikuga saab tutvuda siit!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.